– NXT er et spennende kommunikasjons- og digitalbyrå med en unik infrastruktur, og over 20 års erfaring i markedet. De siste årene har de bygget opp en spennende digital byråsatsing som åpenbart har truffet en nerve i dagens marked og er i sterk vekst, sier Henrik.
Selskapets verdigrunnlag, gründer-mentalitet, filosofien, vekstplaner og korte kommandolinjer for å iverksette planer var det som tiltrakk Alfheim til NXT.
– Jeg liker jo tempo og at det er driv i butikken, og når muligheten i NXT kom var den så spennende at jeg rett og slett ikke kunne takke nei, forteller Henrik.
Tette og langsiktige kunderelasjoner, korte distanser internt, og god dialog mellom kunde og kundeansvarlig mener vi er de sentrale suksessfaktorene i NXT. Digitale strategier, utvikling og drift av nettsider og nettbutikker, sosiale medier, digital kundereise, innholdsproduksjon og performance marketing er byråets digitale kjernekompetanse. Henrik sin oppgave er å sikre videre vekst og utvikling for NXT sin digitale satsing, blant annet Growth Hacking og Growth Marketing.
– I rollen som Digital Rådgiver / Digital Kommersiell Leder blir oppgaven til Henrik å finne mulighetsrommet til gode digitale inntektsstrømmer. Henrik blir en viktig ressurs når vi nå skal ta nye digitale steg, sier daglig leder Erik Johnsen.
– Henrik er det jeg vil karakterisere som en digital «money maker». Han blir en god digital og kreativ tilvekst for hele NXT-huset og våre kunder. Jeg er veldig fornøyd med at Henrik har signert med oss og tar med all sin reklame- og markedsføringserfaring. Dette er jeg helt sikker på at vil komme våre kunder til gode, forteller gründer og arbeidende styreleder Terje Davidsen.
– Det føles jo som å ha kommet hjem, der jeg virkelig kan bidra med min kunnskap, erfaring og engasjement. Et sted der vi sammen kan ta det neste utviklingssteget – eller NXT step om du vil, smiler Henrik.
Henrik har opp gjennom årene vært med på å skape flere store digitale reklamesuksesser. Han har vært sentral i oppbyggingen av flere digitale byråsatsinger for blandt andre Schibsted, Mediabrands og Bonnier.
Her har han jobbet med kunder og merkevarer som Coca-Cola, Porsche, Clas Ohlson, Tine, Ringnes, Universal Pictures, Interoptik, Fusalp og Kreftforeningen. Henrik har også vært fast foreleser i Digital Markedsføring på Handelshøyskolen BI og Digital Forretningsutvikler hos Bonnier og Viaplay.
– Dette blir gøy – nu kjör vi! avslutter Henrik.