Fra venstre: Styreleder og gründer Terje Davidsen, daglig leder Erik Johnsen, og digital leder Robin Andersen. Foto: Patrick Smith, innholdsprodusent i NXT
– Vi er alltid på jakt etter flinke folk, og det å få med Robin på laget er en fjær i hatten, sier daglig leder i NXT, Erik Johnsen.
– Jeg gleder meg til å bidra med min erfaring og innsikt innen det digitale landskapet, og er allerede godt i gang med en rekke prosjekter i NXT, sier Robin.
Robin Andersen er en ambisiøs og målrettet digital multikunstner, med over 18 års erfaring fra reklamebyrå. Han er en utdannet designer med lidenskap for teknologi og teknologiverktøy, som gjør ham både operativ og analytisk.
Robin har lang erfaring som idémaker, konseptutvikler og kreativ leder, med et godt grep om det digitale landskapet innenfor sosiale medier, søk, web og E-commerce.
Robin går inn i rollen som en kreativ digital forretningsutvikler og digital leder på NXT-huset. Robin vil også jobbe med mulighetsrommet innen growth hacking og growth AI, både for våre kunder og for NXT.
Robin har jobbet med mange gode referanseprosjekter og selskaper innen B2B og B2C, både nasjonale og internasjonale, innenfor et bredt spekter av tjenester. Robin har også vunnet en rekke utmerkelser i både Gulltagen, Max Marketing Mix og Innlandsperler.
– Jeg valgte NXT fordi jeg opplever dem som fremoverlente, og som noe mer enn et tradisjonelt reklamebyrå. Hele NXT-huset har en veldig spennende rigg der man kan få alt man trenger av tjenester samlet under ett og samme tak. Det gjør det enklere for oss, og merkevarer, å lykkes med bærekraftige resultater – og dét er spennende, sier Robin.
– Det var et veldig naturlig nxt step for meg. Det å være med på å bygge og utvikle den digitale riggen til NXT er utrolig spennende. Nå får jeg bruk for alt det jeg har lært og erfaringen jeg har med andre merkevarer opp gjennom årene, sier Robin.
– Oi, det er mange, men for å trekke frem noen så må det bli Pepsi Max, Coca Cola, Vita, Vitus Apotek, Jernia, DFDS, XL-Bygg, Redd Barna og Kreftforeningen – for å nevne noen, sier Robin.
– Bortsett fra teknologi og det kreative, så må det bli hockey som er min store lidenskap – og Storhamar selvfølgelig, som for øvrig ble Norgesmestre i år, smiler Robin.
– Det at vi nå har fått med en digital tusenkunstner som Robin på laget, og som har jobbet med de største merkevarene innen E-commerce, retail, reiseliv, ideelle organisasjoner, bygg, finans og eiendom, kommer veldig godt med i vår satsning fremover, avslutter styreleder i NXT, Terje Davidsen.