Fra venstre: Daglig leder Erik Johnsen, og kommersiell leder/senior rådgiver Sebastian Gamman. Foto: Patrick Smith, innholdsprodusent i NXT.
– Vi er alltid på jakt etter flinke folk som kan komme inn med ny og spennende erfaring og kompetanse i kofferten. Vi opplever at Sebastian har den rette profilen vi var på jakt etter, så det å få med ham på laget er en fjær i hatten for oss, sier daglig leder i NXT, Erik Johnsen.
– Jeg gleder meg til å bidra med min erfaring og innsikt innen merkevarestrategi, digital kunde reise og medieannonsering, sier Sebastian Gamman.
Sebastian er en fremoverlent markedsfører med riktig profil og mange års erfaring fra både byrå- og konsulentbransjen, samt fra kundesiden. Han har jobbet med flere merkevareprosesser, både strategisk og taktisk, for mange store brands og aktører. Det at han har erfaring fra mediebyrå (IUM),reklamebyrå (Fortress Reklame og Designbyrå), konsulentbransjen (Sopra Steria), og fra kundesiden (ECIT) – hvor han har kledd flere relevante roller og oppgaver – vil komme våre kunder til gode.
Sebastian går inn i rollen som en kommersiell leder og kommunikasjonsrådgiver på NXT-huset – medet spesielt godt øye for å forenkle det komplekse, for å skape mer lønnsomhet og vekst for våre kunder.
– Jeg valgte NXT fordi jeg opplever dem som et annerledes byrå og med korte kommandolinjer, som er noe mer enn et tradisjonelt reklamebyrå.
Jeg har tidligere jobbet i store selskaper, på godt og vondt – og jeg må si at jeg har savnet det å komme tettere på beslutninger og prosesser, og kunne være en aktiv medspiller for endring og forbedringer, forteller Sebastian.
– Det at NXT-huset har en spennende rigg som forenkler hverdagen for kunder, der kunder får alt man trenger av tjenester samlet under ett og samme tak, er også veldig inspirerende. Det gjør det utvilsomt enklere for merkevarer å lykkes med å skape lønnsomhet og bedre resultater – det er jo det det handler om, fortsetter Sebastian.
– Når muligheten bød seg, så klemte jeg til. Dette er en reise jeg ville være med på. Det å få være med på å bygge og utvikle NXT videre som byrå, er utrolig spennende. Nå får jeg bruk for alt det jeg har lært, og erfaringen jeg har fra andre selskaper og merkevarer opp gjennom årene, sier Sebastian.
– Ja, det har blitt noen med årene. Det jeg kommer på i farten er Interoptik, Clas Ohlson, ECIT, Optimera/Montér, Olav Thon-Gruppen (både kjøpesenter og hotell), Ringnes, Old el Paso, og American Express – for å nevne noen, sier Sebastian.
– Bortsett fra familie og teknologi, så må det bli engelsk fotball som er min store lidenskap – og Manchester United selvfølgelig. Jeg vet det er å banne i kirka her på huset, hvor det både er Liverpool-, Arsenal- og Tottenham-fans, smiler Sebastian.
– Det at vi nå har fått med en ung og fremoverlent rådgiver som også kommer inn med ny og spennende kompetanse fra både mediebyrå- og konsulentbransjen, vil styrke oss i vår utvikling og vår satsning videre, avslutter styreleder i NXT, Terje Davidsen.