Se hvilke bedrifter som har besøkt nettsiden din med NXT 360

Du har kanskje allerede god oversikt over antall brukere og besøk nettsiden din har, men vet du hvem de besøkende faktisk er? Her i NXT benytter vi et verktøy som heter NXT 360 for å få en oversikt over hvor de besøkende kommer fra og hvilke bedrifter de jobber i.

NXT 360 er et analyseverktøy hvor du blant annet får oversikt over tall og data fra Google Analytics, sosiale medier (både organisk og betalt), rangering du har på valgte søkeord, og teknisk analyse av ditt nettsted, lenker og e-post – en samlet oversikt over hvordan din nettside presterer på nett. I verktøyet vårt ligger også muligheten for å se hvilke bedrifter som har besøkt nettsiden din: Vi kaller det Webleads.

Hvordan fungerer NXT 360?

Basert på bedriftenes egne IP-nettverk får vi oversikt over hvilke bedrifter som har besøkt nettsiden din. Dette kan både være besøk gjort på bedriftens kontor, og også dersom brukeren er koblet til bedriftens nettverk gjennom VPN.

Bedrifter uten egne IP-nettverk vil bli vist som besøk via deres internettleverandør, men hovedregelen er at disse besøkene filtreres utav listen slik at du kun beholder reelle leads.

GDPR og innhenting av data

I disse GDPR-tider lurer du kanskje på hvordan dettefungerer i praksis?

Det lagres ingen persondata i NXT 360, og det er kun firmaet i sin helhet som benyttes. Vi skiller heller ikke på ulike brukere som er inne, annet enn at besøkene da blir registrert som flere økter i analysen.

Dataene lagres trygt på servere hos Hetzner i Tyskland og er da innenfor EU-reglementet for databehandling.

NXT 360 dashboard

Hvordan bruke dataen på best mulig måte?

Dataen som innhentes av NXT 360 kan enkelt eksporteres i CSV, Excel eller PDF-format, og du kan sette opp planlagte rapporter hvor du eksempelvis får en oppdatert eksport ukentlig levert til din e-post.

I NXT har vi god erfaring fra bruk av disse listene opp motLinkedIn spesielt. Det er ikke mulig å se personen som har vært inne på nettsiden, men bruk av firmanavn i kombinasjon med spesifisering mot stillingstype og ansiennitetsnivå vil kunne gi deg god målretting opp mot relevante personer i firmaet du vil nå.

Det er også muligheter for å bruke dataen i litt mer manuelle prosesser for målrettet markedsføring. Oversikten i NXT 360 viser enkelt hvor bedriftene er lokalisert, størrelse på selskapet og hvilke deler av nettsiden din de er interessert i. Basert på denne informasjonen kan det settes opp målgrupper i andre kanaler hvor du kan målrette budskapet ditt mot eksakt eller lignende segmenter.

Du kan filtrere dataen basert på periode, opprette grupper for blant annet ulike bransjer og hvilke deler av nettsiden de har besøkt.

Ønsker du å vite mer om hva NXT 360 kan hjelpe deg med? Våre eksperter tar deg mer enn gjerne gjennom en demonstrasjon av verktøyet for å avdekke hvilke behov din bedrift har.

Les mer om analyseverktøyet her.

Kontaktpersoner

Robin Andersen
Digital leder / Senior Rådgiver

Aktuelt

Si hei!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.