Bo- og livskvalitet
NXT har utviklet kommunikasjonsstrategi og identitet til prosjektet. Vi ble tidlig gjort oppmerksomme på at lokalsamfunnet i og rundt Hurum Brygge sto sterkt. Når vi utviklet kommunikasjonsstrategien så var det viktig for oss å ivareta det lokale og trekke frem hvilke fantastiske egenskaper dette området hadde. Det er mange i området som har ventet lenge på et slikt prosjekt, så både bokvalitet, arkitektur og nærhet til sjø ble viktige USPer å belyse. Ettersom det er ingen boplikt på Hurum så var det naturligvis også viktig å utvikle en kommunikasjon som appellerte til steder som Oslo, Drøbak, Asker og Drammen.
Et maritimt tema
Når identiteten ble utviklet var det vanskelig å komme bort i fra det at prosjektet bokstavelig talt ligger i vannkanten. Fra leilighetene i bygg 4 kan du nesten dyppe tåa i vannet fra balkongen. Det maritime skinner gjennom i valg av logo, farger, bildebruk og kommunikasjon. Hvis Anthon B. Nilsen får sin visjon realisert vil det vokse frem en egen kystby som naturligvis vil være veldig attraktivt for båttrafikken som passerer i området.
Full fart mot salgsstart
Sammen med vår samarbeidspartner A2N ble det utviklet nettside, boligvelger og rigget for digital markedsføring. På bare få måneder ble det registrert over 2000 interessenter, noe som tilsier at et slikt prosjekt var svært etterlengtet blant både lokale og andre fra nærliggende områder. I februar/mars 2021 var jobben med å rigge til salgsstart i full gang. NXT designet og skrev tekster til prospektet, utviklet diverse markedsmateriell samt fungerte som rådgiver rundt ulike markedsaktiviteter. I samråd med megler, utbygger og A2N ble det også utviklet personas og målgruppeanalyser for å sikre at vi traff de rette personene. I skrivende stund er det kun 14 leiligheter igjen, og vi gleder oss til å følge utviklingen mot et sluttsolgt prosjekt. Vi skal i hvert fall gjøre vår del.