For ca. to år siden var vi med i en pitch for vår kunde, Nets. Problemstillingen var: Hvordan øke kunnskap og bevissthet til Nets sine ansatte rundt et tema som både er vanskelig og utrolig viktig, informasjonssikkerhet. Pitchen vant vi, og nå er vi inne i vårt tredje år med ”superhelten” ProtecThor i hovedrollen.
ProtecThor er en litt rar, seriøs, årvåken, en smule nevrotisk og klok ”superhelt”. Vår overordnede tanke da vi skapte ProtecThor var å ufarliggjøre ordet sikkerhet og heller presentere budskapene på en leken og humoristisk måte fremfor tungt, kjedelig og komplisert. Og med animasjon som vårt viktigste verktøy kjenner kreativiteten ingen grenser.
Vår målgruppe er alle ansatte i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selv om alle land er i Norden betyr ikke det at alle har samme humor eller oppfatter ting på lik måte. Tilbakemeldingene fra kunden på de aktivitetene vi har gjort har vært utelukkende positive! Kampanjen har også tatt veien helt opp til ledergruppen, som bruker kampanjen hyppig når de er ute og forteller om alt det positive som skjer i Nets om dagen.
Gjennom de siste to årene har vi vært innom flere fokusområder som blant annet Password Management og Mobile Office Security. Vi har produsert flere animasjonsfilmer, plakater og roll-ups, brosjyrer og give-aways. Når vi lanserer et nytt tema skal det være godt gjort å ikke få det med seg i lokalene til Nets.
De siste to årene har vi virkelig fått testet vår kreativitet ved å holde kampanjen relevant. Vi må skrive og produsere nye ideer som gjør at målgruppen vår holder seg interessert og tar til seg budskapene. I skrivende stund lanseres det en ny kvinnelig karakter som skal bistå ProtecThor med dagens mange sikkerhetsutfordringer - som stadig blir mer omfattende og kompliserte.