Globalt benytter over to millioner selskaper og organisasjoner GS1 sine standarder og tjenester. GS1 bidrar til økt matvare- og pasientsikkerhet gjennom utbredelse av sine globale standarder for sporbarhet og datadeling. Organisasjonen ønsket å sette søkelys på hvilke muligheter datadeling og bruk av åpne standarder gir for å nå bærekraftsmål.
NXT Oslo Reklamebyrå har vært GS1s byråpartner over flere år. NXT koblet på Släger for å skape en tydeliggjørende signaturhistorie. Sammen har vi skapt engasjerende innhold for å øke kjennskap til GS1.
Produktet er en B2B-kampanje, inndelt i flere delkampanjer, som skal tas ut i forskjellige sektorer. Manusene til alle 10 filmer ble skrevet på bakgrunn av innsikt og situasjoner som er gjenkjennelige i de bransjene GS1 opererer i. Målet er å skape nikkende hoder og trekk på smilebånd blant innvidde i ulike sektorer.