Vanning AS ønsket å skape engasjement blant hageentusiastene i sommer, gjennom å kåre Norges styggeste plen. Konkurransen var for alle, og hadde en humoristisk tilnærming. Deltagerne lastet enkelt opp et bilde eller en video av sin plen, med en begrunnelse for hvorfor akkurat deres plen burde få tittelen Norges styggeste plen.
Premien var en Robomow robotgressklipper og et gavekort på 10 000,- til hageutstyr. Vinneren ble trukket av en jury fra Vanning, kombinert med antall stemmer bildet eller videoen hadde fått.
Vi annonserte for kampanjen på Facebook og Instagram. Gjennom detaljert målretting, kunne vi treffe personer som mest sannsynlig ville ha bruk for premiene. Det var for eksempel liten vits i å sende annonsene til personer som ikke har egen plen.
Samarbeidspartner Felleskjøpet, hadde i tillegg plakater om konkurransen i sine butikker.
Annonsene fikk over 725 000 visninger, og ble sett av 300 000 personer. 16 000 av disse engasjerte seg gjennom klikk, kommentarer, opplastninger eller delinger.
Konkurransen fikk 120 innsendte bidrag totalt.